Mikael Högskoog är ny pressansvarig på Svenskt Kött. Han kommer närmast från en tjänst som pressansvarig på Motormännen, där han också har varit projektledare för organisationens tidning.
– Mikael har en gedigen erfarenhet av press och kommunikationsarbete inom olika organisationer och företag. Han är ett välkommet tillskott till vårt kommunikationsarbete, säger Elisabet Qvarford, vd på Svenskt Kött.
Ska stärka varumärket
Mikael Högskoog är utbildad journalist och har främst jobbat med press och informationsfrågor i olika branscher och hos flera arbetsgivare. På Svenskt Kött kommer Mikael Högskoog att ansvara för presskontakter samt vara med att stärka och utveckla Svenskt Kötts event, varumärke och kommunikation.
Kött debatteras flitigt
– Det ska bli väldigt roligt att jobba med matfrågor, något som alla har en relation till. Kött är något som debatteras mycket och jag vill vara med och stärka kommunikationen kring det svenska köttet så att det fortsätter att vara konsumenternas förstahandsval, säger Mikael Högskoog.
Mikael Högskoog har redan tillträtt posten.