Som ett led i Stadiums satsning på egna varumärken har Lina Åström rekryterats till rollen som ny Head of Production & Sustainability. Hon kommer närmast från Rusta i rollen som Business Area Manager.
Lina har enligt ett pressmeddelande från Stadium en bakgrund inom produktion, produkt- och sortimentsutveckling i kombination med tunga affärsroller.
– När vi nu tar nästa steg i utvecklingen av våra egna varumärken där lansering och kommersialisering på nya marknader är en del, spelar vår Produktionsapparat en nyckelroll, säger Miranda Nanhed, Purchase & Category Director på Stadium.
– Hållbarhet är något som vi på Stadium har arbetat med länge och här har vi under det senaste året också stärkt upp teamet. Vi är glada att välkomna Lina som med sitt affärsdriv och långa erfarenhet från produktion och kvalitet kommer att stärka upp teamet ytterligare på vår spännande resa.
Ska säkerställa produktionskapacitet
Rollen Head of Production & Sustainability innebär att Lina, tillsammans med sitt team, är den som ska säkerställa, utveckla och optimera Stadiums produktionskapacitet.
Detta utifrån vad kunden vill ha, på ett hållbart sätt och med socialt ansvarstagande – alltid med affären i fokus.
– Jag brinner verkligen för affären som helhet och att få till den bästa lönsamma och hållbara helheten. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet samt våra leverantörer få driva och leda utvecklingen av våra produkter och produktion och på så sätt förbättra affären och minska påverkan på miljön, säger Lina Åström.