”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.
Företaget deltog framgångsrikt i SVT:s Draknästet. Nu utvecklas verksamheten till en ny fas när man börjar sälja dagligvaror till konsument.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.
Levi's ska nu utforska hur AI kan bidra till att öka mångfalden i företagets visuella kommunikation.
Klarna har inlett ett samarbete med hypade AI-verktyget ChatGPT. Enligt VD Sebastian Siemiatkowski har tjänsten nu klarat ”mamma-testet”.
Ikea använder drönare för att hålla koll på lagernivåer. ”En win-win för företag, medarbetare och konsument”.
Den kassalösa tekniken är nu redo för större butiker. Det menar grundaren av techbolaget som levererat kedjans största hybridbutik hittills.
AI i allmänhet och ChatGPT i synnerhet är stora snackisar. Den digitala kundkontakten utvecklas snabbt – här är 15 intressanta trender just nu.
Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.
Augmented reality som en del av shoppingupplevelsen. AR utgör grunden i ett nytt experiment på Ikeas varuhus.