Circle K storsatsar på datorsyn i kassan

Circle K storsatsar på datorsyn i kassan

Systemet gör utcheckningen åtta gånger snabbare än en traditionell kassa. Nu lanseras det i tusentals Circle K-butiker.

URW storsatsar på virtuell verklighet

URW storsatsar på virtuell verklighet

Unibail-Rodamco-Westfield lyfter in ytterligare digifysiska upplevelsekoncept i sina centrum. Under sommaren etableras en ny VR-upplevelse.

Skippa kassan med smart kundvagn

Skippa kassan med smart kundvagn

Kassalöst vinner mark i detaljhandeln. Dagligvarukedjan har inlett ett samarbete som – via en smart kundvagn – låter kunderna skippa besöket i kassan.

PostNord testar ny paketrobot

PostNord testar ny paketrobot

Företaget testar nu självservice av paketutlämning i en egen lokal i centrala Malmö. Det tar tio sekunder att få sitt paket.

Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten

Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten

Amazon Go tar nu sitt vidareutvecklade kassalösa koncept utanför stadskärnan. Se bilderna inifrån butiken!

Kronans öppnar apotek i metaversum

Kronans öppnar apotek i metaversum

”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.

Ett socialt och streamat beteende växer fram

Ett socialt och streamat beteende växer fram

En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.

Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst

Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst

Snapchat utvecklar shoppingupplevelsen med augmented reality. Den nya tjänsten låter användare virtuellt upptäcka, prova och dela outfits.

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.