Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Doconomy erbjuder lösningar som möjliggör beräkningar av påverkan från koldioxid för varje enskilt inköp.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
Vill fasa ut fossila bränslen, satsningen är ett sätt att möta det ökade trycket på e-handeln.
Dagligvarukedjan Auchan låter robotar skanna av hyllor och gångar i kedjans 34 hypermarkets. Målet är att optimera butiksdriften.
En ny obemannad rullande butik har lanserats. Tanken är att vagnen ska kunna placeras där det finns tillfälligt behov av en butik.
Besökarna erbjuds nu förutom en fräsch toalettupplevelse även innovativa tjänster inom hygien och hälsa.
Coop ska nu testa en egenutvecklad applikation för självskanning och betalning via mobilen. Det skarpa testet utförs i en butik i centrala Stockholm.
Servicekedjan 7-Eleven har lanserat ett inslag i sitt lojalitetsprogram som ska främja kontaktlös betalning.
Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.