Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
Med hjälp av robotar och RFID-teknik lyckades Decathlon konvertera sina butiker till lokala fulfillment centers – på bara två veckor.
Systemet ger kontroll över kundflödet och hur många kunder som vistas i butiken i realtid. Ett nytt samarbete ska göra tjänsten tillgänglig för fler butiker.
Nestlé provar att sälja produkter utan förpackningar. Försöket genomförs i utvalda butiker tillsammans med ett startup-företag.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Byggmax blir den första byggkedja som erbjuder självskanning av produkter. Systemet innehåller dessutom en digital karta över butiken.
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.