För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.
Nu lanseras tjänsten Kölapp, en digital köfunktion som baseras på QR-koder. Lösningen togs fram i samband med årets Hack the Crisis.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Lidl fokuserar i första hand på elektrifiering och i andra hand på automatisering.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
Sainsbury’s har valt att utöka satsa på en AI-baserad helhetslösning för sin försörjningskedja.
Andelen kontaktlösa betalningar har ökat markant under året. Som en följd av coronaviruset har trenden stärkts ytterligare i Sverige.
En ny tjänst gör det möjligt att beställa dagligvaror från valfri e-handlare och få dem levererade hem till sitt kylda leveransskåp utanför dörren.
Global Change Award har delats ut. Fem vinnare delar på en miljon euro och bjuds in till ett acceleratorprogram. Syfte: att göra modeindustrin mer hållbar.