Med hjälp av robotar kan kedjan effektivisera plock av e-ordrar i fysiska butiker. Systemet är självlärande och bidrar till en mer intelligent lagerhållning.
Nu adderar kedjan sin hittills största fysiska butik till sin mix av ”boundaryless retail”. Upplevelsen förstärks med senaste 5G-tekniken och en IoT-plattform.
En ny tjänst har lanserats där man kan se vad andra söker på för tillfället. Detta med inriktning på shopping.
Tiden det tar att beställa en säng i butik reduceras till endast två minuter. ”En otroligt viktig utveckling för kunder och personal” säger VD Jan Ryde.
Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.
Nu utökas testet med ännu en automatisk butik. Denna gång vid flygplatsen.
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Nytt forskningsprojekt ska utveckla AI-driven dynamisk prissättning för e-handeln.
Jakten på den friktionslösa kundupplevelsen fortsätter. Dagligvarukedjor eliminerar nu kassan för de som vill checka ut med mobilen.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.