RFID ger Gina Tricot koll på sitt realtidslager

RFID ger Gina Tricot koll på sitt realtidslager

Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon introducerar en rad nya produkter som har den digitala assistenten Alexa inbyggd. Bland produkterna finns glasögon, trådlösa pods och en ring.

Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

Tekniken möjliggör för e-handlare att förflytta ”live video shopping” från sociala medier till egna plattformar. För NA-KD är det premiär – Monki har redan testat kanalen i Kina.

Framtidsbutik öppnar i köpcentrum

Framtidsbutik öppnar i köpcentrum

En framtidsbutik har öppnat i köpcentrumet. Här ska såväl teknik som innehåll uppdateras löpande för att skapa varierade kundupplevelser – och insikter.

Betala med pennan hos Starbucks

Betala med pennan hos Starbucks

Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.

Amer Mohammed blir chef för Coop Digital

Amer Mohammed blir chef för Coop Digital

Entreprenören och AI-experten Amer Mohammed blir chef för Coops enhet Digital. Han kommer närmast från Cap Gemini där han varit Chief Digital Officer.

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.

Nike vässar med RFID och prediktiv analys

Nike vässar med RFID och prediktiv analys

AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.