Ny innovationshubb för retail och food tech

Ny innovationshubb för retail och food tech

Den nya plattformen ska möjliggöra för entreprenörer att få kapital och dessutom testa sina affärsidéer skarpt inom detaljhandeln.

Tog bort kassorna – så reagerade kunderna

Tog bort kassorna – så reagerade kunderna

Dagligvarukedjan lyfta bort alla kassor från butiken och lät kunderna betala direkt i mobilen. Så här reagerade kunderna – och den egna personalen.

Circle K satsar på konversation via AI

Circle K satsar på konversation via AI

Circle K utvecklar automatiserade AI-applikationer för konversationer. Detta ska förbättra kundupplevelsen för Circle K:s kunder i Skandinavien och Baltikum.

Grönt ljus för ansiktsigenkänning i butik

Grönt ljus för ansiktsigenkänning i butik


Nu lyfter trenden med robotkaffe

Nu lyfter trenden med robotkaffe

Automater där man kan köpa högkvalitativt kaffe har vi rapporterat om ett flertal gånger. Nu har trenden tagit ny fart, bland annat på flygplatser.

Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.

Köpcentrum storsatsar på Virtual Reality

Köpcentrum storsatsar på Virtual Reality

Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.

Digital inspiration i fysisk butik

Digital inspiration i fysisk butik

Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.

Lösning för delningsekonomi går på export

Lösning för delningsekonomi går på export

Husqvarna fortsätter sin läroresa inom delningsekonomin. Nu rullar man ut den digitala verktygsboden i fem länder. "Att dela sällanköpsvaror är framtiden".

Coop vässar sina kampanjer med AI

Coop vässar sina kampanjer med AI

Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.