Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.

Walmart storsatsar på röststyrning

Walmart storsatsar på röststyrning

Den största detaljhandelskedjan storsatsar på röststyrning med en offensiv strategi för fulfilment.

Optimerad  försörjningskedja med AI

Optimerad försörjningskedja med AI

Företaget driver ett flertal varumärken inom dagligvaror. Nu lanserar man en AI-lösning som ska optimera försörjningskedjan och därmed säkra att varorna är så färska som möjligt.

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden. 

Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.

Automation tung trend i servicehandeln

Automation tung trend i servicehandeln

Det experimenteras friskt med automation, AI och självbetjäning inom servicehandeln.

Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.