Detta förväntar sig kunden 2024

Detta förväntar sig kunden 2024

Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.

Storkedja testar självskanning med Swish

Storkedja testar självskanning med Swish

”Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt”.

Allt fler automatiserar kundservice

Allt fler automatiserar kundservice

Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.

Utökad satsning på hybridbutiker

Utökad satsning på hybridbutiker

Efter utvärdering står det nu klart att det blir en fortsatt satsning på hybridbutiker under året.

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.

AI ska minska kedjans svinn

AI ska minska kedjans svinn

Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.

Jula testar självskanning med Swish

Jula testar självskanning med Swish

Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.

Kassalös teknik adderas i fullstor butik

Kassalös teknik adderas i fullstor butik

När Amazon backar med Just Walk Out-tekniken gör Aldi tvärtom. Detta är de tyngsta anledningarna.

Så ska Ikea säkra sin AI-kompetens

Så ska Ikea säkra sin AI-kompetens

Medarbetare inom Ikea ska lära sig mer om artificiell intelligens. Så här ska det går till.

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ny fas för Amazons Just Walk Out

Ryktet om Just Walk Out-teknikens död är överdrivet. Detta är nästa fas för Amazons kassalösa teknik.