Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
”Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt”.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Efter utvärdering står det nu klart att det blir en fortsatt satsning på hybridbutiker under året.
Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.
Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.
Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.
När Amazon backar med Just Walk Out-tekniken gör Aldi tvärtom. Detta är de tyngsta anledningarna.
Medarbetare inom Ikea ska lära sig mer om artificiell intelligens. Så här ska det går till.
Ryktet om Just Walk Out-teknikens död är överdrivet. Detta är nästa fas för Amazons kassalösa teknik.