”Det är avgörande att vara en early adopter”

”Det är avgörande att vara en early adopter”

Hon var en av de första att arbeta med sociala medier. Hon har skapat framtidens butik. Hon införde begreppet See now, buy now. Modeskaparen Rebecca Minkoff berättar varför hon värnar om att ligga i framkant.

Kunderna vill se ny teknik i butiken

Kunderna vill se ny teknik i butiken

Konsumenterna vill gärna se ny teknik i butikerna. En ny undersökning visar att de är väldigt positiva till bland annat digitala provrum, VR och pekskärmar.

Sex disruptiva digitala retailtrender

Sex disruptiva digitala retailtrender

Den anteciperade kundupplevelsen och conversational commerce slår igenom. Runt hörnet väntar den självlärande handeln. Här är sex teknikbaserade och disruptiva retailtrender.

Ny teknik skapar den smarta butiken

Ny teknik skapar den smarta butiken

De traditionella fysiska butikerna jagas av e-handelns framsteg. Nu hoppas man att ny teknik och bättre kundupplevelser ska vara vägen framåt. Här är fem tekniktrender i butik att hålla koll på.

Var tredje konsument vill checka in i butik

Var tredje konsument vill checka in i butik

Konsumenter är positiva till tekniska lösningar som en del av shoppingen, en av tre kan tänka sig att checka in i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo.

Sephora hittar nya produkter med startup

Sephora hittar nya produkter med startup

Att hitta nya innovativa produkter och snabbt få ut dem på marknaden är en affärskritisk process för många detaljister. Sephora tar nu hjälp av en prisbelönad startup för att optimera hanteringen.

Nu vill konsumenterna ha digitala kvitton

Nu vill konsumenterna ha digitala kvitton

Mobila betalningsalternativ i butik och digitala kvitton är på uppgång. Fler än hälften av svenskarna vill ha ett digitalt kvitto, och 41 procent vill kunna betala med mobilen i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Här är årets 10 mest lästa artiklar

Här är årets 10 mest lästa artiklar


Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik

Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik


Köpcentrum guidar kunderna med chatbots

Köpcentrum guidar kunderna med chatbots

Chatbots, det vill säga automatiska chatfunktioner, blir allt vanligare inom detaljhandeln. Hittills har det främst varit e-handeln som tagit till sig tekniken. Men nu hakar även den fysiska handeln på. Flera köpcentrum använder sig av AI-teknik.