På papper eller digitalt? Nu kan kunderna själva välja i 350 butiker runt om i Sverige. Kvittot lagras i en Greenbin, en digital papperskorg som kunden kan komma åt.
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.
Coop har öppnat framtidens supermarket som erbjuder en helt ny kundupplevelse. Digitala exponeringsytor och datavisualisering i realtid.
I centrum står en julgran laddad med julklappar, endast synliga med Augmented Reality-teknik. Barnen kan leta reda på tomtens försvunna renar. Covent Garden har förvandlats till världens första shoppingdestination med AR-inriktning.
Modeföretaget öppnade nyligen sin första flaggskeppsbutik i Soho i London. Man tog hjälp av ett svenskt teknikföretag för att fläta samman den digitala och fysiska butiksupplevelsen.
"Om man inte satsar inom detta område nu kommer man ha stora utmaningar framöver". Det menar Dinesh Navar, Fyndiqs VD, som nu bygger ett kunskapscenter för analys av big data.
Netto installerar DNA-spray vid ytterligare 25 butiker i Sverige. Detta efter att man genomfört tester i fem butiker som tidigare utsatts för rån.
Lidl har nu invigt en ny solcells- och laddningsanläggning. Här kan kunderna ladda sina elbilar och elcyklar gratis när de handlar och solcellerna beräknas dessutom leverera 20 procent av all el som butiken förbrukar.