MQ öppnar fygitalt flaggskepp

MQ öppnar fygitalt flaggskepp

Nu öppnar modekedjan MQ ett fygitalt butikskoncept som bygger på en mix av online och offline. ”Vi vill underlätta för våra kunder”, säger VD Christina Ståhl.

Nio innovationer att hålla koll på

Nio innovationer att hålla koll på


Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Inför det kommande året syns tre tydliga säkerhetstrender inom detaljhandeln. En av dem är DNA-märkning som spås slå igenom på bred front i svenska butiker och köpcentrum.

”Årets Julklapp symbol för digitaliseringen”

”Årets Julklapp symbol för digitaliseringen”

Virtual Reality-glasögon har utsetts till Årets julklapp av HUI Research. "Detta är året då tekniken slog igenom", säger VD Lena Larsson.

Här är de mest digitaliserade branscherna

Här är de mest digitaliserade branscherna

Offentlig sektor är den bransch som placerar sig högst när det kommer till organisationens digitaliseringsgrad. Detaljhandeln har inte kommit lika långt.

Digital hund följer kunden i centrumet

Digital hund följer kunden i centrumet

Med hjälp av RFID-teknik och digitala skärmar följer hunden efter besökaren i centrumet. Kampanjen visar på nya möjligheter, men också på ett behov av digital infrastruktur i köpcentrumen.

Online to offline – 7 tekniska måsten

Online to offline – 7 tekniska måsten

I den sömlösa detaljhandeln berikar onlinetekniken kundupplevelsen även i den fysiska butiken. Här är sju tekniska måsten som banar väg för den nya online to offline-upplevelsen.

Minskat matsvinn med nylanserad app

Minskat matsvinn med nylanserad app

Genom en ny digital tjänst, Karma, ska restauranger och caféer minska sitt matsvinn till nära noll – varje dag. Wayne's Coffee finns bland företagen som nu testar tjänsten.

Nya upplevelser med Augmented Reality

Nya upplevelser med Augmented Reality

Augmented Reality gör entré i butiksmiljön. Kosmetikvarumärkets nya koncept innehåller en magisk spegel som guidar kunden till rätt stil. Dessutom kan den som vill gå på VR-klubb med Kate Moss.

Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora fortsätter att positionera sig som en innovativ aktör som vill närvara i den mobila konsumentens vardag. Nu lanserar man två nya automatiserade tjänster för mobilen.