10 måsten i den digitaliserade detaljhandeln

10 måsten i den digitaliserade detaljhandeln

Identifiera och personalisera. Optimera ägandet. Lyft fram transparens. Här är tio förutsättningar för framgång i den digitaliserade detaljhandeln.

Nu kan du betala med fingret och via selfies

Nu kan du betala med fingret och via selfies

Koder ersätts nu av fingeravtryck och ansiktsigenkänning. En ny applikation som använder biometri när konsumenter ska identifiera sig vid shopping online görs nu tillgänglig för kortutgivare på 12 marknader i Europa.

Därför är Amazons knappar intressanta

Därför är Amazons knappar intressanta

De sågs som något av ett aprilskämt när de lanserades. Men nu har Amazons Dash buttons överträffat alla förväntningar. Här är anledningarna till att satsningen är så intressant.

Två av tio vill betala med Apple Watch

Två av tio vill betala med Apple Watch


Levande entré med digital teknik

Levande entré med digital teknik

I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.

Så lyckas du med Virtual Reality

Så lyckas du med Virtual Reality


Fazer bygger varumärket med upplevelser

Fazer bygger varumärket med upplevelser

Här får besökaren titta, smaka och känna på bland annat riktiga kakaoträd, lära sig näringslära tillsammans med en robot och gå en virtuell rundtur i fabriken. Fazer bygger sitt varumärke med upplevelser.

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Facebook öppnar för köp direkt i Messenger

Nu blir det möjligt för konsumenten att genomföra köp direkt i Facebooks chatfunktion. Det öppnar nya möjligheter för digitala servicefunktioner.

Pricer vann pris för bästa upplevelse

Pricer vann pris för bästa upplevelse

Pricer tog i går kväll emot priset för bästa kundupplevelse på Paris Retail Awards. Man gjorde det för sin snabbsöks-kiosk för produktlokalisering som installerats i flera butiker hos ledande detaljhandelskedjor runt om i Frankrike.

Skippar print för interaktiv katalog

Skippar print för interaktiv katalog

Nu skippar kedjan den traditionella katalogen. Syftet är att konsumenterna ska få en bättre upplevelse av varumärkets produkter och erbjudande. Dessutom är den digitala och interaktiva onlinekatalogen bättre för miljön, menar man.