Tio startups levererar framtidens lösningar

Tio startups levererar framtidens lösningar

Köpcentrumkedjan vill föra in ny digital teknik i den fysiska handeln. Nu tar man hjälp av tio startups för att utveckla bland annat automatiserade chatfunktioner, lokala logistikhubbar och personaliserad kommunikation.

Disney vill kartlägga gästernas skor

Disney vill kartlägga gästernas skor

Snart kan Disney komma att kartlägga sina gästers rörelsemönster. Man vill göra det genom att hålla koll på deras skor. En patentansökan har lämnats in som nu också har beviljats.

Öppnar för köp i alla enheter och kanaler

Öppnar för köp i alla enheter och kanaler


SEQR lanserar kontaktlösa betalningar

SEQR lanserar kontaktlösa betalningar


Tallink inför självbetjäning i butik ombord

Tallink inför självbetjäning i butik ombord

Tallink lanserar nu självbetjäning i snabbköpsbutiken ombord på en av sina båtar i ett pilotprojekt. Ambitionen är att skapa en bättre shoppingupplevelse.

Kicks satsar på mobil lösning för omnikanal

Kicks satsar på mobil lösning för omnikanal


Digital kundklubb via mobilen

Digital kundklubb via mobilen

Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.

Beacons ska sätta Gällstad på kartan igen

Beacons ska sätta Gällstad på kartan igen

Företagarföreningen Gällstad & Co har bestämt sig för att återigen sätta Gällstad på shoppingkartan. Man ska nu locka kunder både lokalt och regionalt med traditionell marknadsföring, TV-reklam med helt ny digital teknik.

Smarta sensorer ska kartlägga cityhandeln

Smarta sensorer ska kartlägga cityhandeln

Nu ska tusentals smarta sensorer placeras ut i stadskärnor för att göra den hittills största kartläggningen av kundströmmarna. Ambitionen är att öka försäljningen, men också att förbättra bland annat kommunikationer.

Annonser kopplas till försäljning i butik

Annonser kopplas till försäljning i butik

För marknadsförare har det länge varit en dröm. Nu gör ny teknik det möjligt att se hur mycket trafik en annons driver till butiken – och hur mycket försäljning som faktiskt genereras.