Malmöbaserade PinMeTo ger varumärken och kedjor möjligheter att agera lokalt i sociala medier. Nu uppmärksammas tjänsten i internationell media.
Dagligvarukedjan tar nu hjälp av ett högteknologiskt företag för att ta fram en teknisk assistent – robotkundvagnen. Allt för att skapa en bättre upplevelse under inköpsrundan.
En helt ny typ av bankkort gör det möjligt för konsumenten att se vilket avtryck på miljön varje enskild transaktion gör – och själv kompensera för det. Självklart är kortet även biologiskt nedbrytbart.
Elisa blir först i norra Europa med att använda en humanoid robot som en integrerad del av kundens resa. Syftet är förbättra kundservicen i butik.
Beacons vara eller icke vara. Att avbryta kundens inköp med budskap via mobilen är fel strategi. I stället bör man använda tekniken till att ge bättre service.
Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel
Granngården ökar sin närvaro ute hos kunderna, och mobila kassor ska hjälpa personalen att ta betalt för varor och tjänster.
Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.
Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.
Med den nya appen Stylelab by Synsam kan användaren välja bland över 400 bågar och prova dem virtuellt i mobilen eller paddan.