PinMeTo väcker uppmärksamhet

PinMeTo väcker uppmärksamhet

Malmöbaserade PinMeTo ger varumärken och kedjor möjligheter att agera lokalt i sociala medier. Nu uppmärksammas tjänsten i internationell media.

Dagligvarukedja tar hjälp av robotar

Dagligvarukedja tar hjälp av robotar

Dagligvarukedjan tar nu hjälp av ett högteknologiskt företag för att ta fram en teknisk assistent – robotkundvagnen. Allt för att skapa en bättre upplevelse under inköpsrundan.

Nytt betalkort hjälper kunden hålla miljökoll

Nytt betalkort hjälper kunden hålla miljökoll

En helt ny typ av bankkort gör det möjligt för konsumenten att se vilket avtryck på miljön varje enskild transaktion gör – och själv kompensera för det. Självklart är kortet även biologiskt nedbrytbart.

Robot hjälper kunder i nytt flaggskepp

Robot hjälper kunder i nytt flaggskepp

Elisa blir först i norra Europa med att använda en humanoid robot som en integrerad del av kundens resa. Syftet är förbättra kundservicen i butik.

”Beacons ska ge kunderna bättre service”

”Beacons ska ge kunderna bättre service”

Beacons vara eller icke vara. Att avbryta kundens inköp med budskap via mobilen är fel strategi. I stället bör man använda tekniken till att ge bättre service.

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel

Granngården rullar med mobila kassor

Granngården rullar med mobila kassor

Granngården ökar sin närvaro ute hos kunderna, och mobila kassor ska hjälpa personalen att ta betalt för varor och tjänster.

Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Snabbare utcheckning i Ikeas nya pilot

Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.

Premiär för e-handel via Snapchat

Premiär för e-handel via Snapchat

Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.

Synsam låter kunden prova virtuellt

Synsam låter kunden prova virtuellt

Med den nya appen Stylelab by Synsam kan användaren välja bland över 400 bågar och prova dem virtuellt i mobilen eller paddan.