Köpcentrumet har i år lämnat över skapandet av julkampanjen till barns fantasi och AI-teknik. Här är resultatet.
Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.
Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.
Med en automatiserad AI-lösning vill man skapa framtidens hälsokontroll – bland annat i köpcentrum.
Med en ny AI-robot vill köpcentrumet sprida glädje och hjälpa kunderna att rimma på de nyinköpta klapparna.
En AI-lösning har lanserats för detaljhandeln. Systemet anpassar budskapet efter vilka som befinner sig i butiken – i realtid.
Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Ett nytt pilotprojekt vill omdefiniera begreppet lokalproducerat – och ge kunden koll på nyskördat i realtid.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.