Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.
Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".
300 danska webbutiker har anslutit sig till MobilePay Online.
En digital spegel lanseras nu på den svenska marknaden. Spegeln tillför en ny dimension vid butiksbesöket, en tidsfördröjning ger kunden en 360-gradersvy vid provning. Eftersom spegeln har en tidsfördröjning på ett par sekunder, så får kunden även en vy från baksidan samt en rörelsevy.
Den franska kosmetikkedjan Sephora öppnar ett nytt center för innovation. Med hjälp av ett handplockat team formar de morgondagens shopping samtidigt som företagets kultur förbereds för den nya tekniken. I samband med invigningen presenterade kedjan också fyra tekniska innovationer i butik.
Ny rapport: Digitalisering är framtiden för detaljhandeln och alla aktörer måste lära sig att göra big data till smart data.