Lindex skapar ett nytt AI-verktyg som ska revolutionera hur man stöttar medarbetare i butik.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
En obemannad butik med möjlighet att utforska – och beställa – mopeder och motorcyklar har öppnat i Stockholm.
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.
PostNord utvecklar nya AI-lösningar för smartare paketsortering och optimerad lastning. Bland annat testas smarta glasögon.
Zalando utforskar hur ChatGPT kan utveckla shoppingupplevelsen. ”Det här är bara början”.
Just nu pågår nästa stora streckkodsrevolution – detaljhandeln ställer om från linjär till 2D-streckkod.