Ayad Al-Saffar, som sedan den 15:e augusti är ny ägare och VD på Åhléns, har gjort den första nyrekryteringen till bolaget. Anni Blomster har utsetts till varuhuschef för flaggskeppet Åhléns City i Stockholm.
– Nuvarande varuhuschef Åsa Sånemyr har gjort ett fantastiskt arbete på Åhléns City i Stockholm, men tiden är den viktigaste faktorn just nu och därför har jag rekryterat Anni som känner mig väl sedan tidigare och vet hur jag vill ha det. Med Anni ombord kan vi röra oss snabbt framåt, säger Ayad Al-Saffar.
Nytänkande mötesplats
Annis uppdrag blir, enligt ett pressmeddelande, att leda förändringsarbetet för att öka lönsamheten på Åhléns City Stockholm och se till att varuhuset blir den mest attraktiva destinationen inom mode, hem och skönhet.
Målet är att vara en inspirerande, engagerande och nytänkande mötesplats för såväl kunder, samarbetspartners och medarbetare
– Varuhuset står för en stor del av företagets totala omsättning och att varuhuset går bra är avgörande för hela Åhléns fortsatta utveckling och närvaro i mindre städer runt om i landet, säger Ayad Al-Saffar.
Ser fram mot uppgiften
Anni har lång erfarenhet av ledande befattningar inom detaljhandeln. Närmast har hon arbetat som konsult med fokus på affärsutveckling och ledarskapsutveckling.
Tidigare har Anni varit VD på Glitter och operativ chef på Ur&Penn, samt inköps- och sortimentschef, marknadschef och försäljningschef.
– Att bli varuhuschef på Åhléns City Stockholm är den roligaste rollen jag kan tänka mig. Åhléns är ett fantastiskt varumärke som alla har en relation till och jag känner stor respekt att få arbeta tillsammans med Ayad igen och hela teamet på Åhléns City Stockholm, säger Anni Blomster.