Foodora växer snabbt och för att kunna fortsätta i samma tillväxttakt ansluter nu Joakim Slettengren som vice VD. Han kommer närmast från rollen som Sverige-VD på analysföretaget Nepa.
Utöver att vara vara Sverige-VD för Nepa, har Joakim en bakgrund som managementkonsult från Accenture, och han har även jobbat för Ericsson Singapore och SEB.
– För att vi ska ytterligare accelerera vår innovationstakt och tillväxt stärker vi det dagliga arbetet med att leda Foodora. Jag är mycket glad över att ha Joakim ombord då vi kompletterar varandra mycket väl. I en snabbt föränderlig värld behöver vi säkerställa att vi ligger ett steg före i allt vi gör, säger Hans Skruvfors, koncernchef och VD, Foodora.
Nya disruptiva affärsmodeller
– Foodora innoverar ständigt och går från beslut till handling i snabb takt. Att bolaget dessutom utvecklats till en enorm och snabbväxande handelsplats, med nya och disruptiva affärsmodeller, är en resa som jag verkligen ser fram emot att vara en del av, säger Joakim Slettengren.
Foodora har vuxit till en handelsplats där marknadsföring, försäljning och optimerad logistik erbjuds på en och samma plats.
Kunderna kan i nuläget bland annat handla dagligvaror, böcker, kläder, skönhetsprodukter och restaurangmat och få leverans inom några minuter till sin dörr.