H&M-ägda Arket fortsätter sin expansion, detta i och med att varumärket öppnar ännu en flaggskeppsbutik.
Den obemannade butiken är öppen alla dagar dygnet runt. ”Vi är övertygade om att olika platser kräver olika lösningar”.
Grundaren Petra Tungården vill ge kunderna chans att prova plaggen på plats i de modetäta kvarteren.
Här öppnar succékonceptet sin första svenska butik. Tanken är att det även ska bli en mötesplats för föräldrar och barn.
Under december etablerar varumärket – som grundades redan 1988 – sin första butik i Stockholm.
En second hand-butik öppnar på Backaplan i Göteborg. Den nya butiken kommer erbjuda ett handplockat sortiment av varor.
Varumärket Caia Cosmetics öppnar under våren sin första fristående flaggskeppsbutik.
Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Som en del av satsningen i köpcentrumet kommer butikskonceptet Ölstudion återvända.
Arket öppnar sin första pop up-butik någonsin. ”Ytan uppmuntrar verkligen till nyfikenhet”.