Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.

Lidl öppnar ny butik i cityläge

Lidl öppnar ny butik i cityläge

Lidl Sverige har tecknat avtal om att öppna i Kv. Caroli som nu genomgår en utvecklingsfas. Det blir Lidls åttonde butik i Malmö och den nya butiken beräknas öppna under året.

Kaffe och kreativitet i Lavazzas  flaggskepp

Kaffe och kreativitet i Lavazzas flaggskepp

Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet. 

Alibaba öppnar 30 nya Hema Fresh

Alibaba öppnar 30 nya Hema Fresh

E-handelsföretaget menar att man har hittat det hemliga receptet för den nya tidens dagligvarubutik. Nu ökar man etableringstakten och öppnar 30 nya butiker.

Lidl storsatsar i London

Lidl storsatsar i London

Kedjan storsatsar i regionen med nya butiker och den hittills största distributionscentralen. Lågpris som fenomen går kraftigt framåt, två av tre konsumenter väljer hard discount.

E-handlare öppnar obemannade butiker

E-handlare öppnar obemannade butiker

Med närmare 300 miljoner aktiva användare är e-handelsföretaget en gigantisk aktör online. Nu satsar man på att öppna hundratals obemannade servicebutiker. 

Jula öppnar varuhus i Kungälv

Jula öppnar varuhus i Kungälv

Till våren 2018 kommer Jula att öppna ett nytt varuhus i Kungälv. "Geografiskt är läget väldigt bra med bra tillgänglighet".

Biltema har öppnat i Upplands Bro

Biltema har öppnat i Upplands Bro

Biltema har öppnat ett nytt varuhus i Upplands Bro utanför Stockholm. Varuhuset som är helt nybyggt är 6 700 kvadratmeter och innehåller ca 19 000 produkter.

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.