Den brittiska sportkedjan JD Sports öppnar ett helt nytt flaggskepp. Man gör det i en köpcentrummiljö som liknar ett cityläge i stadskärnan.
Efter en lyckad start med M Rooms första barberarsalong på Teatergatan i Göteborg kommer nu nästa salong att öppna. Närmare bestämt på Nordhemsgatan.
Lidl Sverige håller fortsatt hög expansionstakt och har nu tecknat avtal om en ny butik i Teleborg Centrum i Växjö. Den nya butiken är den tredje i Växjö beräknas öppna runt årsskiftet 2018/2019.
Sundbyberg utvecklar sitt erbjudande i området kring Sturegatan. Veronica o Du säljer kläder, accessoarer och inredningsdetaljer i en helt ny butik.
Nu har Ur & Penn öppnat butik nummer 106. Närmare bestämt i Östercentrum i Visby där Katie med sitt team slog upp dörrarna den 13 mars.
Varuhuskedjan är en självklar destination under besöket i Paris. Nu ökar Galeries Lafayette sin internationella satsning och siktar på 20 flaggskepp.
Det är ett storslaget projekt som syftar till att få människor att växa. Men inredningen i Googles garage är jordnära, flexibel och lokalt anpassad.
I höstas inledde Polarn O. Pyret ett omfattande varumärkesarbete. Nu tar man nästa stora steg och öppnar ett flaggskepp med helt nytt butikskoncept.
Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
Innan Eataly öppnade sin första butik hämtade man inspiration från London. "Därför känns det som en viktig milstolpe för oss att öppna här".