Vasakronan har tecknat avtal med Scandinavian Photo, Vapiano och Convendum i Klara C i centrala Stockholm.
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
I ett exklusivt och nyrenoverat område mitt i centrala London har Smeg öppnat en flaggskeppsbutik. Den rymmer bland annat en vertikal trädgård och en teater.
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.
I dag öppnar Lilla Urban Deli City i Stockholm. Här ska kedjan servera frukost, lunch, mellanmål och middagslösningar att ta med hem. På plats i lokalen finns ett 30-tal sittplatser.
Det polska varumärket Reserved fortsätter sin internationella expansion. Under invigningen av det nya flaggskeppet medverkade Kate Moss, varumärkets nya ansikte utåt.
Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro.