Vi har tidigare berättat om Lina's Paris och konceptets planer för Skandinavien. Nu presenterar man tre nya etableringar, varav en i hemlandet.
H&M genomför för andra gången på kort tid en lansering av ett nytt koncept. Efter Arket lanseras nu Afound, en marknadsplats med kuraterat sortiment inom mode och livsstil. Satsningen är både fysisk och digital.
I början av februari öppnar konceptet American Take Away i centrala Falun. Här erbjuder man amerikansk snabbmat – men bara för take away.
Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt.
Med en ny kedja inriktad på wellness gör man nu en storsatsning över hela landet. Målet är att skapa en sömlös upplevelse och konkurrera med internationella onlineaktörer.
Moncler, främst kända för sina vinterjackor, har öppnat ett nytt koncept för barnkläder. Butiken är fylld av starka färger, lekfullhet och "mini-me"versioner av produkterna.
Tesla Motors öppnar sin första officiella biluthyrning någonsin. Man väljer att göra det i ett välbesökt köpcentrum för att kunna nå så många konsumenter som möjligt.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
Drygt ett år efter att Amazon presenterade sin lösning för framtidens dagligvarubutik har den nu öppnat.