Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
E-handelsföretaget har presenterat ett första resultat av sitt robotprojekt. Det är en prototyp för en robot vars syfte är att arbeta tillsammans med och hjälpa de anställda i lagerhanteringen.
De senaste åren har den svenska kafékedjan Wayne’s Coffee öppnat kaféer i flera nya länder. Som det första landet i Sydostasien har nu turen kommit till Vietnam.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari.
Euronics Sverige inleder en genomgripande omprofilering och satsar på en rad nyetableringar. Under 2018 ska ett 70-tal av Euronics Sveriges drygt 80 butiker profileras om och få en enhetlig profil.
Lidl Sverige har tecknat avtal om att överta Coop-butiken på Sibyllegatan 8 vid Östermalmstorg i centrala Stockholm. Lidl övertar butiken under året och inleder då en upprustning av lokalen.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Lidl Sverige har tecknat avtal om att öppna i Kv. Caroli som nu genomgår en utvecklingsfas. Det blir Lidls åttonde butik i Malmö och den nya butiken beräknas öppna under året.