Vill locka inredningsintresserade till ny butik

Vill locka inredningsintresserade till ny butik

Inredningskedjan Lagerhaus flyttar till ett nytt läge Jönköping. Den 23 november öppnar dörrarna till en helt ny butik på Östra Storgatan.

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

Kunderna stannar längre i nytt butikskoncept

Svenssons i Lammhult slog i helgen upp dörrarna för sin nya butik i Sickla köpkvarter i Stockholm. I det nya konceptet stannar kunderna 30 procent längre än tidigare.

Lidl satsar på 300 butiker i Sverige

Lidl satsar på 300 butiker i Sverige

I dag har Lidl 170 butiker runt om i Sverige, men målet är att nå 200 butiker till 2020. Det långsiktiga målet är drygt 300 butiker i Sverige.

Här är Lidls senaste hållbara butikskoncept

Här är Lidls senaste hållbara butikskoncept

I stadsdelen som nu byggs ställs höga krav på hållbarhet. Efter en tuff utvärdering låter man Lidl etablera ett helt nytt butikskoncept med tillhörande deli och servering.

Industriell hemmakänsla hos MR Cake

Industriell hemmakänsla hos MR Cake

I dag öppnar Roy Fares och Mattias Ljungberg cafékoncept MR Cake på Östermalm i Stockholm. Konceptet utlovar en fikaupplevelse utöver det vanliga med industriell hemmakänsla.

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Ny ”Bricks and Clicks Mall” öppnar i SKHLM

Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.

Tumba Centrum stärker restaurangutbudet

Tumba Centrum stärker restaurangutbudet

I våras blev förnyelsen av Tumba Centrum klar. Efter ansiktslyftet förstärker nu centrumet matupplevelsen med tre nya matkoncept som öppnar i slutet av oktober: Sushi Kawa, Tumba Wok och Espresso House.

Ägarna flyttar in i designbutiken

Ägarna flyttar in i designbutiken

Designvarumärket öppnar en pop up i centrala Stockholm. Ägarna är måna om att företaget blir en del av kundernas vardag – därför väljer man också att flytta in i butiken.

Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

Gap tror på det digitalt inspirerade mötet

Gap satsar stort i Kina. Det nya, och hittills största, flaggskeppet är en markering att man tror på marknaden – och på det personliga mötet i fysiska butiker. Den digitala närvaron är central i konceptet.

Välpressade kostymer och priser hos Suitsupply

Välpressade kostymer och priser hos Suitsupply

Suitsupply, som öppnar i Stockholm inom kort, har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker.