Inredningskedjan Lagerhaus flyttar till ett nytt läge Jönköping. Den 23 november öppnar dörrarna till en helt ny butik på Östra Storgatan.
Svenssons i Lammhult slog i helgen upp dörrarna för sin nya butik i Sickla köpkvarter i Stockholm. I det nya konceptet stannar kunderna 30 procent längre än tidigare.
I dag har Lidl 170 butiker runt om i Sverige, men målet är att nå 200 butiker till 2020. Det långsiktiga målet är drygt 300 butiker i Sverige.
I stadsdelen som nu byggs ställs höga krav på hållbarhet. Efter en tuff utvärdering låter man Lidl etablera ett helt nytt butikskoncept med tillhörande deli och servering.
I dag öppnar Roy Fares och Mattias Ljungberg cafékoncept MR Cake på Östermalm i Stockholm. Konceptet utlovar en fikaupplevelse utöver det vanliga med industriell hemmakänsla.
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.
I våras blev förnyelsen av Tumba Centrum klar. Efter ansiktslyftet förstärker nu centrumet matupplevelsen med tre nya matkoncept som öppnar i slutet av oktober: Sushi Kawa, Tumba Wok och Espresso House.
Designvarumärket öppnar en pop up i centrala Stockholm. Ägarna är måna om att företaget blir en del av kundernas vardag – därför väljer man också att flytta in i butiken.
Gap satsar stort i Kina. Det nya, och hittills största, flaggskeppet är en markering att man tror på marknaden – och på det personliga mötet i fysiska butiker. Den digitala närvaron är central i konceptet.
Suitsupply, som öppnar i Stockholm inom kort, har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker.