Läkande molekyler i nytt apotek

Läkande molekyler i nytt apotek

Det är så långt bort man kan komma från det traditionella formspråket för apotek. Här blandas det primitiva med ny teknik, och naturen är ständigt närvarande.

Nytt e-apotek satsar på kringtjänster

Nytt e-apotek satsar på kringtjänster

Axfood startar nätapotek. Erbjudande: brett sortiment, låga priser, snabba trygga leveranser och innovativa kringtjänster som gör kundupplevelsen unik.

Joe & The Juice ger sig ut i världen

Joe & The Juice ger sig ut i världen

Joe & The Juice fortsätter att etablera sig i nya länder, nyligen öppnade butik nr 200. Även personalen går på export, företaget arbetar aktivt för att få sina anställda ut i världen. 

Tre butiksöppningar att hålla koll på

Tre butiksöppningar att hålla koll på

Området kring Oxford Street och Regent Street i London har en förmåga att locka till sig nya flaggskepp. Under sensommaren öppnar tre nya varumärken butiker här, och två av dem är svenska.

Nytt flaggskepp vid Stureplan

Nytt flaggskepp vid Stureplan

Rörstrand och Iittala öppnar flaggskeppsbutik i Stockholm city. Butiken omfattar 260 kvadratmeter och ligger på Kungsgatan vid Stureplan.

BoConcept öppnar flaggskepp i New York

BoConcept öppnar flaggskepp i New York

Den danska inredningskedjan BoConcept finns på närmare 300 platser i 60 olika länder. Nu satsar man på ett nytt flaggskepp med ett exklusivt läge; Madison Avenue i New York.

Här blir det premiär för Newbie i Göteborg

Här blir det premiär för Newbie i Göteborg

Den 21 september 2017 öppnar KappAhl sin första Newbie Store i Göteborg. Butiken är den åttonde i raden i Sverige.

Sephora testar nytt minikoncept

Sephora testar nytt minikoncept

Sephora lanserar nu ett komprimerat butikskoncept med fokus på personalisering och ett kraftigt neddraget sortiment. Butiken innehåller en hög tekniknivå och generösa leveransalternativ.  

Köpcentrumet ny arena för Volkswagen

Köpcentrumet ny arena för Volkswagen

Via en innovativ digital vägg lockar man in kunderna på en upptäcktsfärd i varumärkets värld. Följ med in i Volkswagens nya butikskoncept – skapat för köpcentrum. 

Asiatiska emojifigurer intar Times Square

Asiatiska emojifigurer intar Times Square

Ett asiatiskt varumärke vars figurer ursprungligen skapades som emojis för en app har öppnat sin första butik i Nordamerika. Etableringen vid Times Square i New York är en del av en internationell storsatsning.