Jaktia satsar på expansion utanför Sveriges gränser och öppnar 30 butiker i Norge. "För oss är det viktigt med fysiska butiker trots att näthandeln är på ingång".
Braid & blow har öppnat en hårstylingbar på Åhléns City i Stockholm. ”Vi utökar nu vårt erbjudande av tjänster ytterligare”.
Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige
Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.
”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Vasakronan har tecknat avtal med Scandinavian Photo, Vapiano och Convendum i Klara C i centrala Stockholm.
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.