Modekedjan Gap har öppnat en ny pop up-butik. Butiken är en del av den hållbara satsningen Gap for Good som inleddes tidigare i år.
Soda Nation säljer alkoholfri och mikrobrygd dryck. Med hundratals olika läsk från jordens alla hörn öppnar konceptet nu butik i Hornstull.
Nu påbörjar Hornbach bygget på Ramnaslätt i Borås där ett helt nytt handelsområde håller på att utvecklas. Det nya varuhuset kommer öppna under andra halvåret 2018.
Kongahälla Shopping som öppnar i mars 2019 har gjort klart med ytterligare två tunga aktörer inom hem och fritidsområdet. "De är viktiga för utbudet och upplevelsen".
K-märkt patisserie och bageri öppnar till hösten i Akademibokhandelns flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Butikens cafédel ska bli en mötesplats för såväl matintresserade gäster som bokintresserade kunder.
Inredningskedjan Lagerhaus flyttar till ett nytt läge Jönköping. Den 23 november öppnar dörrarna till en helt ny butik på Östra Storgatan.
Svenssons i Lammhult slog i helgen upp dörrarna för sin nya butik i Sickla köpkvarter i Stockholm. I det nya konceptet stannar kunderna 30 procent längre än tidigare.
I dag har Lidl 170 butiker runt om i Sverige, men målet är att nå 200 butiker till 2020. Det långsiktiga målet är drygt 300 butiker i Sverige.
I stadsdelen som nu byggs ställs höga krav på hållbarhet. Efter en tuff utvärdering låter man Lidl etablera ett helt nytt butikskoncept med tillhörande deli och servering.
I dag öppnar Roy Fares och Mattias Ljungberg cafékoncept MR Cake på Östermalm i Stockholm. Konceptet utlovar en fikaupplevelse utöver det vanliga med industriell hemmakänsla.