Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.
I våras blev förnyelsen av Tumba Centrum klar. Efter ansiktslyftet förstärker nu centrumet matupplevelsen med tre nya matkoncept som öppnar i slutet av oktober: Sushi Kawa, Tumba Wok och Espresso House.
Designvarumärket öppnar en pop up i centrala Stockholm. Ägarna är måna om att företaget blir en del av kundernas vardag – därför väljer man också att flytta in i butiken.
Gap satsar stort i Kina. Det nya, och hittills största, flaggskeppet är en markering att man tror på marknaden – och på det personliga mötet i fysiska butiker. Den digitala närvaron är central i konceptet.
Suitsupply, som öppnar i Stockholm inom kort, har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker.
I dag öppnar Hemköp sitt nyrenoverade flaggskepp under Åhléns City i Stockholm. Den inspirerande butiken gör det enklare att välja vegetariskt på ett innovativt sätt.
A Group of Retail Assets Sweden (Agora) har skrivit ett femårigt avtal med B-Beauty Clinique som öppnar sin första klinik i Malmö i Caroli.
Alaska Fastigheter har tecknat flera nya hyresavtal i Sisjön. I området pågår också utveckling av trafiknätet och 5 000 nya bostäder byggs.
PUF Design Market är en Åbo-baserad konceptbutik inom mode och design. I samband med festivalen STHLM/SUOMI öppnar man en pop up-container med ett handplockat sortiment.
Personalen sägs vara den fysiska butikens räddning. Det verkar varumärket Nike ha tagit till sig. Den nya generationen av konceptbutiken Kicks Lounge har många lokala inslag och präglas av dem som jobbar här.