Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.
Det kanadensiska varumärket Canada Goose öppnar två nya flaggskepp. Samtidigt inleder man en expansion av e-handeln som inkluderar bland annat den svenska marknaden.
Nu slås portarna upp till en vegansk fast food-kedja. Taku-Taku är namnet på restaurangen som blir en del av Paradiset Matmarknad.
Med en satsning på kompetens och personaliserade tester öppnar nu Smartcyklar.se en ny fysisk butik. "Elcyklar boomar just nu".
Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.
I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."
Vi har tidigare berättat om varumärket Axel Arigato och dess minimalistiska butik i London. Nu öppnar man en pop up i Bibliotekstan i Stockholm.
In- och utcheckning via mobilen, automatisk tillgång till kundens preferenser och köphistorik. Under hösten lanseras en modulbaserad lösning för den som vill bygga framtidens butik.
Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.