Den danska inredningskedjan BoConcept finns på närmare 300 platser i 60 olika länder. Nu satsar man på ett nytt flaggskepp med ett exklusivt läge; Madison Avenue i New York.
Den 21 september 2017 öppnar KappAhl sin första Newbie Store i Göteborg. Butiken är den åttonde i raden i Sverige.
Sephora lanserar nu ett komprimerat butikskoncept med fokus på personalisering och ett kraftigt neddraget sortiment. Butiken innehåller en hög tekniknivå och generösa leveransalternativ.
Via en innovativ digital vägg lockar man in kunderna på en upptäcktsfärd i varumärkets värld. Följ med in i Volkswagens nya butikskoncept – skapat för köpcentrum.
Ett asiatiskt varumärke vars figurer ursprungligen skapades som emojis för en app har öppnat sin första butik i Nordamerika. Etableringen vid Times Square i New York är en del av en internationell storsatsning.
Det svenska klockvarumärket Daniel Wellington öppnar en ny pop up på Stockholm Arlanda Airport. Förutom ordinarie sortiment kommer man erbjuda exklusiva nyheter.
När Muji återinviger sitt flaggskepp visar man också upp ett helt nytt butikskoncept. Ekologiska och lokalt producerade matvaror lyfts nu fram på bästa försäljningsplats.
Den första augusti öppnar hantverksbageriet Bröd & Salt sin tionde butik. Denna gång i Cityterminalen I Stockholm.
MoMA Design Store har öppnat sin andra butik i Japan. Den första öppnade i Tokyo 2006, och denna gång slår man upp dörrarna i Kyoto. Grundkonceptet är hämtat från New York.
Nyttan av en kort stunds vila har varit känd länge. Nu kan den som vill hämta ny kraft inför mötet eller shoppingrundan i en nyöppnad Nap Bar.