Här öppnar Nordens första Coca Cola Store

Här öppnar Nordens första Coca Cola Store

En helt ny godisbutik i fabriksformat, en restaurang där cocktails står i centrum, ett grädderi med galetter, nygjorda churros och Nordens första Coca-Cola Store kommer att stå klara när man öppnar portarna lördagen den 29 april.

Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

Invigningen av Kicks i Femman i Göteborg är startskottet för satsningen på exklusiva flaggskeppsbutiker i Norden. Tjänster och events har en central roll i konceptet.

Hög etableringstakt för Flying Tiger

Hög etableringstakt för Flying Tiger

Den danska kedjan Flying Tiger Copenhagen har en mycket intensiv etableringstakt. Nu öppnar man sin första butik i trendkänsliga Brooklyn.

Här öppnar Max sitt nya flaggskepp

Här öppnar Max sitt nya flaggskepp

I september öppnar Max Hamburgare sin tredje restaurang i Stockholm med cityläge. Ombyggnationen till en Max restaurang med det nya Wingårdhs konceptet påbörjas inom kort.

Nya intäktsmöjligheter via delningsekonomi

Nya intäktsmöjligheter via delningsekonomi

Uber och Airbnb är något av delningsekonomins flaggskepp. Men nu börjar en av vår tids tyngsta trender sprida sig även till traditionella varumärken. Husqvarnas nya satsning i Bromma Blocks är ett exempel på detta.

Second hand kryddar med egna favoriter

Second hand kryddar med egna favoriter

Modebutiken Aplace har öppnat second hand-butiken “Pearl” på Långholmsgatan i Stockholm. Sortimentet kommer att kretsa kring skandinaviska- och internationella premium modevarumärken.

NK öppnar café med hälsa i fokus

NK öppnar café med hälsa i fokus

Det blir hälsa på menyn när Nordiska Kompaniet öppnar ett nytt café i början av juni. Konceptet är helt nytt och erbjuder bland annat hälsopizza.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Succé för drive through med smörgåsar

Succé för drive through med smörgåsar

De enkla idéerna är ofta de bästa. Som att öppna en drive through där man serverar smörgåsar. Läget har också bidragit till att göra den här verksamheten till en omedelbar succé.

Lidl Sverige öppnar i hållbart köpcentrum

Lidl Sverige öppnar i hållbart köpcentrum

Nu anpassar Lidl sitt butikskoncept för att passa i flera typer av lokaler. Som ett resultat av detta öppnar lågpriskedjan snart i ett köpcentrum. "Vårt mål är att etablera fler butiker i attraktiva lägen".