Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.
Anna Cardelius och Oscar Målevik utökar nu sin verksamhet med en ny butik. "Vår ambition är att lyfta fram svenskt mathantverk".
Qvesarum Byggnadsvård öppnar butik och showroom i Malmö. Och man gör det i ett anrikt hus som harmoniserar med den egna visionen.
I slutet av maj öppnar Kavat butik i Malmö. Butiken, som kommer ligga på Södra Förstadsgatan, blir skoföretagets första i staden.
Under sommaren lanserar modekedjan ett helt nytt butikskoncept. Det beskrivs som en modern marknadsplats för mode och heminredning. Lansering sker också online i 18 länder.
H&M Flyttar sin nuvarande butik i köpcentrumet, den nya som öppnar i slutet av april blir den största på marknaden med sina 5 000 kvadratmeter.
World of Toys blandar trendiga och klassiska leksaker med produkter inom läsning, motorik, teknik, matematik och språk. Nu öppnar kedjan sin fjärde butik.
I dag öppnade Elgigantens ett varuhus i Haggården i Mariestad. Detta efter att ha sökt efter rätt läge under en längre tid.
Den 6 april inviger Glitter ett helt nytt butikskoncept i Nordstan i Göteborg. I en puderrosa inredning ska man erbjuda lite lyx, både till vardag och fest.