Butiken som ett tredimensionellt magasin

Butiken som ett tredimensionellt magasin

Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.

Här öppnar second hand med hög modegrad

Här öppnar second hand med hög modegrad

I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."

Axel Arigato öppnar minimalistisk pop up

Axel Arigato öppnar minimalistisk pop up

Vi har tidigare berättat om varumärket Axel Arigato och dess minimalistiska butik i London. Nu öppnar man en pop up i Bibliotekstan i Stockholm.

Framtidens butik är här

Framtidens butik är här

In- och utcheckning via mobilen, automatisk tillgång till kundens preferenser och köphistorik. Under hösten lanseras en modulbaserad lösning för den som vill bygga framtidens butik.

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

En exklusiv doft av Oman mitt i Milano

Varumärket Amouage, med ursprung i Oman, finns bland de varumärken som just nu trotsar butiksdöden. I Milano har man öppnat en butik i de mest exklusiva konstkvarteren.

Här öppnar Nordens första Coca Cola Store

Här öppnar Nordens första Coca Cola Store

En helt ny godisbutik i fabriksformat, en restaurang där cocktails står i centrum, ett grädderi med galetter, nygjorda churros och Nordens första Coca-Cola Store kommer att stå klara när man öppnar portarna lördagen den 29 april.

Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

Satsar på upplevelsebaserade flaggskepp

Invigningen av Kicks i Femman i Göteborg är startskottet för satsningen på exklusiva flaggskeppsbutiker i Norden. Tjänster och events har en central roll i konceptet.

Hög etableringstakt för Flying Tiger

Hög etableringstakt för Flying Tiger

Den danska kedjan Flying Tiger Copenhagen har en mycket intensiv etableringstakt. Nu öppnar man sin första butik i trendkänsliga Brooklyn.

Här öppnar Max sitt nya flaggskepp

Här öppnar Max sitt nya flaggskepp

I september öppnar Max Hamburgare sin tredje restaurang i Stockholm med cityläge. Ombyggnationen till en Max restaurang med det nya Wingårdhs konceptet påbörjas inom kort.

Nya intäktsmöjligheter via delningsekonomi

Nya intäktsmöjligheter via delningsekonomi

Uber och Airbnb är något av delningsekonomins flaggskepp. Men nu börjar en av vår tids tyngsta trender sprida sig även till traditionella varumärken. Husqvarnas nya satsning i Bromma Blocks är ett exempel på detta.