Ica testar nu ett nytt koncept med hög andel färdigmat och ett helt nytt butiksupplägg. "Kunderna kan sitta i en trevlig miljö och se hur måltiden tillagas". Efter test väntar utvärdering och bredare lansering.
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.
NetOnNet öppnar nu sin första lagershop i Norge. I dag, den 10:e november, öppnas lagerdörrarna i köpcentret Kvadrat i norska Sandnes.
I det egna växthuset odlas örtkryddor som kunderna själva kan skörda. Den helt Co2-neutrala butiken utger sig nu för att vara den mest hållbara stormarknaden i Europa.
Augmented Reality gör entré i butiksmiljön. Kosmetikvarumärkets nya koncept innehåller en magisk spegel som guidar kunden till rätt stil. Dessutom kan den som vill gå på VR-klubb med Kate Moss.
Clas Ohlson har nu öppnat dörrarna till sin nya butik i Kaivotalo, Helsingfors. Butiken är Clas Ohlsons 35:e butik i Finland och koncernens totalt 209:e butik.
Kedjan tog hjälp av konsumenterna för att avgöra var den nya butiken skulle ligga. Det visade sig bli på en ort som man länge haft ögonen på.
"Vi fortsätter vår satsning på fler butiker i shoppingcenter och gallerior för att komma närmare kunderna", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.