Handelstrender har redan tidigare berättat om Sonos satsning på att skapa en hemmamiljö i butiken. Med inspiration från flaggskeppet i New York har nu den fösta butikslösningen öppnats i Norden.
Hemmakväll fortsätter sin satsning på renodlade godisbutiker. I början av december öppnas den tredje konceptbutiken ”En ny värld av godis”, denna gång i Kista Galleria.
"Etableringen är enligt vår strategi att öka Kronans Apoteks närvaro i centrala lägen och i gallerior", säger Stig Tornell, VD på Kronans Apotek.
I dag, tisdagen den 25 oktober, öppnar Saddler Scandinavia en tillfällig butik på Frölunda Torg.
Med ett helt nytt shop in shop-koncept har Media Markt nu gjort entré inne i en matbutik. "Detta är ett sätt för oss att bli ännu mer relevanta i dessa tider av omnichannel".
Skechers har ökat sin etableringstakt gällande fysiska butiker. En av de mer spektakulära ligger i nyöppnade köpcentrumet Westfield World Retail Center. Belysning av såväl produkter som exponeringsytor ger butiken extra lyskraft.
Analyser av data skapar insikter kring konsumentens beteende. Men när 80 procent av informationen är ostrukturerad, från bland annat sociala medier, uppstår problem. Lösningen finns i kognitiv teknik som lär sig och simulerar hur konsumenterna tänker.
Fix My Phone öppnar nya servicebutiker i Stockholmsregionen och i oktober ser den åttonde butiken dagens ljus, denna gång i Tyresö Centrum. På tur står Göteborg, men man siktar även på den norska marknaden.
Den 26 oktober invigs Mios nya butik i Ängelholm i Brännborn center. Butikschef Alexander Södergren och hans personalstyrka på 20 medarbetare ser fram emot att möta kunderna.
Den 24 oktober är det premiär för Time Liljeholmen. Butiken ligger i en nyproducerad fastighet med centralt läge vid tvärbanan.