Noga utvalda och limiterade kollektioner, inspiration och expertrådgivning är ledorden när Stadium lanserar sitt nya urbana koncept. Sortiment och varumärken ska uppdateras kontinuerligt.
Med en golvyta på 3 500 kvadratmeter, 1 600 olika sorters kakel, klinker och mosaik och 200 sorters olika trägolv, blir det Nordens största fackbutik inom badrum, golv och kakel.
Kedjan flyttar sin butik i centrala Uppsala. Den nuvarande butiken i Forumgallerian stänger vid samma tidpunkt.
Handelstrender kan i dag, som första publikation i världen, visa bilder på detta nyskapande butikskoncept. Det är ett mainstreamformat för välbeställda, och med en lugn butiksmiljö vill man få kunderna att stanna längre. Succén är redan ett faktum.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
Foot Locker har öppnat ett nytt flaggskepp med ett uppdaterat butikskoncept. Bland nyheterna finns ett helt nytt sätt att dela in produkterna, samt fyra shop-in-shops.
Han går sina egna vägar. Efter att ha skapat en butik i ett bostadshus från 70-talet var det dags för ett nytt projekt. I ett parkeringsgarage av betong erbjuder hans nya konceptbutik det absolut senaste inom mode, skönhet och livsstil.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.
Klockvarumärket Daniel Wellington öppnar pop up-butik på Stockholm Arlanda Airport. Det blir den första butiken som öppnar i Europa och den första någonsin på en flygplats.