Vi har redan tidigare berättat om Sephoras nya butikskoncept med en rad digitala inslag. Här kan du kika in i den senate etableringen, närmare bestämt i Chicago.
Modekedjan Zara har nyöppnat sitt flaggskepp i Antwerpen efter att butiken har genomgått en större förändring. Skönhet och hållbarhet har varit ledord.
Suitsuply har uppmärksammats för hur man skapar mode för män med hög kvalitet till låga priser. Men också för sina spektakulära butiker. Nu kommer kedjan till Skandinavien.
Under hösten kommer erfarna affärsutvecklare att bemanna en nyöppnad starta eget-butik i köpcentrumet. Syftet är att erbjuda kostnadsfri rådgivning till personer som har en affärsidé eller funderar på att starta företag.
Allting startar med den klassiska logotypen. Utifrån den har Nivea byggt en butik där produkterna är hjältarna i en blå värld. Se bilderna från den nyöppnade butiken här!
Efter att ha tredubblat antalet butiker i Sverige sedan 2011 storsatsar nu bagerikedjan Gateau i Göteborg. Detta blir kedjans 34:e butik.
"Med fler butiker i shoppingcenter, gallerior och citykärnor kommer vi närmare kunderna och kan öka servicegraden ytterligare", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
Alltele ger sig in i den fysiska detaljhandeln. De egna butikerna kommer att öppnas under namnet Alltele.
Samsung färdigställer just nu en ny flaggskeppsbutik som öppnar senare under 2016. Upplevelser och en hög servicenivå utlovas. Ta en smygtitt redan nu!
Den nya butiken, som kommer ligga på entréplan i Femman, ingår i Granits mindre butikskoncept och kommer att erbjuda förvaring och detaljer som underlättar vardagen.