Företagets första fysiska butik är främst inriktad på hemsortimentet, men även produkter inom mode och skönhet kommer att finnas representerade.
På 800 kvadratmeter i t-baneplan öppnar nu Åhléns City i Stockholm en ny skönhetsavdelning. Avdelningen har en helt ny inredning, men även ett tjugotal nya varumärken och skönhetsbehandlingar.
Estetiken är hämtad från flygplatsen, avdelningarna är indelade i terminaler och i provrummet finns en kroppsskanner. Den konceptuella idén tar den här butiken till helt nya höjder.
Den brittiska kosmetikkedjan 3INA öppnar en av sina första butiker i Norden i Kista Galleria som nu stärker sitt butiksutbud.
Nu har Brooklyn Store öppnat butik på Landvetter. Butiken, som blir den fjärde i Göteborgs-området, fokuserar på kepsar och kläder för stora och små.
Den 27 augusti öppnar River Island sin tredje butik i Sverige. Den nya butiken på Drottninggatan 72 kommer att fungera som varumärkets flaggskeppsbutik.
Nu får resebolaget Vings maskotar, Lollo & Bernie en egen butik och webbshop. I samband med att konceptet rullas ut inför man också en dans- och kramskola.
Diös och Lyko har tecknat ett 5-årigt avtal på en 175 kvadratmeter stor lokal i Smedjan i Luleå. Detta blir Lykos 36:e butik och salong.
Coop öppnar butik i Kvarnholmen i Nacka. Den nya butiken på 1 000 kvadratmeter ska bli det nya bostadsområdets matnav.