Colette i Paris och Dover Street Market i London är uppe där också. Men få butikskoncept har påverkat den moderna livsstilsshoppingen som 10 Corso Como. Nu öppnar man en ny butik.
Eko-kedjan, ett stormarknadskoncept inriktat på hem och fritid, öppnar butik på Erikslund i Västerås, ett av Sveriges hetaste handelsområden.
Nu öppnar Orkla Foods Sveriges nya webbshop med serveringsutrustning för professionella kök. Man riktar sig till restauranger och storkök, men även till vanliga konsumenter.
Noga utvalda och limiterade kollektioner, inspiration och expertrådgivning är ledorden när Stadium lanserar sitt nya urbana koncept. Sortiment och varumärken ska uppdateras kontinuerligt.
Med en golvyta på 3 500 kvadratmeter, 1 600 olika sorters kakel, klinker och mosaik och 200 sorters olika trägolv, blir det Nordens största fackbutik inom badrum, golv och kakel.
Kedjan flyttar sin butik i centrala Uppsala. Den nuvarande butiken i Forumgallerian stänger vid samma tidpunkt.
Handelstrender kan i dag, som första publikation i världen, visa bilder på detta nyskapande butikskoncept. Det är ett mainstreamformat för välbeställda, och med en lugn butiksmiljö vill man få kunderna att stanna längre. Succén är redan ett faktum.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
Foot Locker har öppnat ett nytt flaggskepp med ett uppdaterat butikskoncept. Bland nyheterna finns ett helt nytt sätt att dela in produkterna, samt fyra shop-in-shops.