Det svenska E-handelskonceptet Wonderboo har öppnat sin första konceptbutik i Stockholm. Nu lanseras företaget i Storbritannien, det blir världspremiär för företagets Dog Food Trucks även på Londons gator och i parker.
I dagarna slogs portarna upp för försäljning i den nya digitala mataffären marked.no. "Ett av de mest spännande och nydanande projekten i vår historia", säger man på Komplett Group som ligger bakom satsningen.
Extremt hög andel egna varumärken och låga priser kryddade med nyttiga och lokala alternativ. Tyska Aldis recept på lågprisshopping vinner mark i USA.
I mitten av april expanderar Party Land med ytterligare två butiker, i Vällingby City och i Farsta Centrum. Det innebär att kedjan vuxit med 14 butiker.
Swedish Matchs öppnar en snusbutik i Åre, och en av ingredienserna är personalisering. Här kan kunderna lära sig mer om produkterna och dessutom skapa sina egna favoritblandningar.
Cervera öppnar en ny butik i Norrtälje vid Flygfältets Handelsområde. Butiken är pilot för ett nytt butikskoncept och en ny visuell identitet.
Amoena öppnar en fysisk butik med fokus på underkläder för bröstopererade kvinnor. Där vill man göra det möjligt att i butiksmiljö erbjuda personlig service av kunnig personal.
Den sista mars är det premiär för nyetableringen av XL-Bygg Fresks Byggvaruhus i Kramfors.
Villeroy & Boch etablerar en ny butik för sitt tableware-sortiment i outletvillagebyn Ringsted Outlet utanför Köpenhamn. Det är den första butiken i Danmark och den enda i Öresundsregionen.
Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.