Under hösten öppnar Kjell & Company en ny butik i mikroformat. Sortimentet anpassas för att göra kundernas tillvaro enklare och bekvämare.
Kedjorna Dressmann och Dressmann XL ska tillsammans öppna ett flaggskepp. ”Vi attraherar nya besökare”, säger landschef Morgan Olsson.
Sabis gör en butikssatsning där man vill presentera färskvaror på ett nytt sätt. Bland nyheterna finns ett separat köttrum.
Redan 2019 gick Ikea in på marknaden med sin e-handel och man öppnande även en fysisk ”Pick up and order point”. Nu har det första varuhuset öppnat.
NK i Stockholm utvecklar sitt erbjudande av mat och dryck. Under senhösten öppnar en matbutik med noga utvalda dagligvaror.
Etableringen ska fungera som företagets innovationsinkubator och ha fokus på att hitta hållbara lösningar för framtiden.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.