”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
Kedjan investerar i större och bättre, sömlösa butiker. Detta efter att en första fas visat sig påverka försäljningen mycket positivt.
Whole Foods Market har öppnat en ny 4 200 kvadratmeter stor butik, mitt i finansdistriktet. Här erbjuder man ett handplockat sortiment med lokal prägel.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.
Familjen etablerar sin andra butik i stadskärnan. ”Intresset för vår verksamhet har fortsatt att öka trots pandemi och lågkonjunktur”.
Willys fortsätter sin expansion i Skåne med en ny butik. Etableringen blir en del av ett nytt stadsdelscentrum, planerad öppning våren 2026.
Lagerhaus flyttar till ny större lokal i centrumet. Den nya butiken förses med ett uppdaterat butikskoncept.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Under våren 2023 öppnar två företag nya butiker i gallerian Femman i Göteborg. För ett av dem innebär det även premiär för ett nytt butikskoncept.
Ett nytt kunderbjudande för 7-Eleven testas just nu. Enligt företaget har det fått ett varmt mottagande, vilket lett till en ökad omsättning.