Lush öppnar nytt butikskoncept

Lush öppnar nytt butikskoncept

Butiken blir den första av sitt slag i Sverige med ett helt nytt butikskoncept som underlättar och förbättrar shoppingupplevelsen.

Ingka Centres ökar innovationstakten

Ingka Centres ökar innovationstakten

På kort tid har Ingka Centres lanserat ett flertal nya hållbara koncept. Det råder inga tvivel om att man nu skruvat upp innovationsakten i sina mötesplatser.

Rowico Home öppnar pop up–showrooms

Rowico Home öppnar pop up–showrooms

Det svenska möbelföretaget Rowico Home öppnar flera pop up-showrooms – ett av dem i samarbete med en influencer

Ny destination för ultralyxigt återbruk

Ny destination för ultralyxigt återbruk

På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.

Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M

Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M

Ingka Group och H&M stöttar hyperlokal kreativitet och erbjuder unika upplevelser i nytt butikskoncept. Detta finns i butiken just nu – se bilderna!

Tempo firar 90 år – här är hela historien

Tempo firar 90 år – här är hela historien

Dagligvarukedjan Tempo fyller 90 år – samtidigt öppnas en ny butik  i Båstad. Här är kedjans hela historia,

Amazons första modebutik har nu öppnat

Amazons första modebutik har nu öppnat

Kundupplevelsen har utvecklats med hjälp av algoritmer och data. Amazon har nu öppnat sin första fysiska modebutik.

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Digital konvertering av Ikeas butiksnät

Ikea fortsätter konverteringen av befintliga varuhus med ambitionen att stötta den digitala affären.

Mister Spex utökar sitt butiksnätverk

Mister Spex utökar sitt butiksnätverk

Mister Spex benämner sig som en ”digitalt driven omnichannel-optiker”. Varumärket utökar nu sitt fysiska butiksnätverk.

Lindex söker hållbara insikter via pop up

Lindex söker hållbara insikter via pop up

Butiken del av Lindex arbete med att utforska nya cirkulära affärsmodeller för att förlänga livslängden på produkterna.