Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Nu är det klart att ytterligare fyra aktörer etablerar sig i Sergelhusen. ”På väg att bli den mittpunkt den en gång var tänkt att vara”.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Tack vare ett lokalt initiativ och ny teknik finns en nybyggd butik på 65 kvadrat som erbjuder runt 1 000 artiklar på hyllorna och är öppen dygnet runt.
Under 2021 har Amazon accelererat satsningen på konceptet Fresh. De kommande åren ökar man farten ytterligare och öppnar 260 butiker – i Europa.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Toys"R"Us ska öppna ett nytt flaggskepp. Det nya flaggskeppet blir cirka 2 000 kvadratmeter stort och sträcker sig över två våningsplan.
Genom att addera gårdsbutik och uppkopplad drivmedelsförsäljning skapar man den moderna gården med flera affärsområden.