Kedjan bygger en ny butik komplett med varor och medarbetare – men utan kunder. Detta är anledningen.
Häxans butikskoncept är ett eget litet universum, ett bohemiskt crazy cat lady-hem. Det är också ett koncept som ligger rätt i tiden.
Det italienska varumärket Prada öppnar ett nytt koncept tillägnat naturens olika miljöer.
Ambitionen: butiken ska innehålla produkter – och vara ett intressant designobjekt i sig.
Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
Ikea öppnar ett nytt format i tiotalet städer runt om i landet. Nu är det klart vilka orter som står närmast på tur.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.