Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
Butikskonceptet Amazon Fresh expanderar nu även i Europa. Detta är utan tvekan bland det mest intressanta som händer i retail just nu.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
”Vi tror att Finland lämpar sig väl för vårt koncept”, säger VD Joachim Frykberg i en intervju med Handelstrender.
Till hösten öppnar en outlet i köpcentrumet Caroli. Etableringen är en del av ett omfattande förändringsarbete.
Telia har öppnat ett nytt automatiserat butikskoncept med självbetjäning.
Nacka Forum utökar sitt utbud inom hållbarhetssegmentet. ”Vi vill vara med och möjliggöra en mer hållbar konsumtion”.
Fazer stärker sin närvaro i nya områden när man nu etablerar sitt 16:e café.
Nutritionister, tränare och samarbetspartners bidrar för att kunderna ska sina målsättningar.
Muji erbjuder minnesvärda shoppingupplevelser och personlig service.