Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Målsättningen är att sätta en ny standard för framtidens livsmedelsbutiker.
Vi har sammanställt bilder och länkar till världens bästa butiksdesign just nu. Följ med på en inspirerande butiksresa!
På 5 000 kvadratmeter finns bland annat en bil, ett gym och ett vardagsrum. Här ska kunden själv kunna uppleva det bekväma AI-livet. Se bilderna här!
Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.
Coop har under en längre tid arbetat med att ta fram obemannade butiker som kunder kan besöka dygnet runt. Här öppnar de första två enheterna.
Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal", säger VD Peter Holmquist.
Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.