Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.
Jysk överger sin ”tysta” strategi för invigningar. ”Kunderna kommer att få vara med om en öppning i ny tappning”, säger butikschef Amanda Hansson.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept för one-stop-shopping nära bostaden. Missionen är tydlig: demokratisera ekologiskt mat.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.
MQ Marqets strategi bygger på ökat fokus på e-handel och färre fysiska butiker. I Göteborg city väljer man att satsa på butiken i Femman i Nordstan.
Butiken i köpcentrumet erbjuder ett utbud av nya matchtröjor, träningskläder och andra klubbprylar.
Fredag 12 juni öppnar Beyond Retro en pop up-butik på den urbana mötesplatsen och skateparken Push.
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
Amazon arbetar för att lansera ett nytt dagligvarukoncept. Nu har man öppnat de två första butikerna – men utan att släppa in några kunder.
Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.