Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.
Miniprice har fokus på livsmedel från Mellanöstern och Balkan. Ambitionen är att skapa en kedja av konceptet.
Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.
Danska HTH fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i Sverige genom att öppna två nya franchisebutiker under våren 2020.
Nytt apotek på Runby torg i Upplands Väsby. Det är franchisetagarna Nevin Esmer Tekin och Edvin Tekin som nu öppnar sitt fjärde apotek i kedjan.
”Bra onlinelösningar i kombination med ett upplevelsecenter tror vi är en viktig del för att kunna sälja bilar i framtiden.”
Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.